Parimad puhkemajad Eestis

Eesti Paigad cover pictureEesti Paigad mobile cover picture

Lõõgastav puhkus keset metsa - Tahkuna Forest House

Hiiumaal Tahkuna poolsaarel asuv looduskaunis ja valgusküllane Tahkuna Forest House on 2018 omanike endi planeerimisel ja ehitamisel valminud majake, mis oli meile juba korduvalt Instagramis silma jäänud, aga miskipärast tunduvad kōik puhkamajad, mis on meie saartel, just kōige ägedamad ja samas alati ‘liiga kaugel’, kuigi tegelikult reaalsuses pole see minek üldse nii pikk ja keeruline.

Meie kaks oleme vist veel need kaks viimast, kes pole siiani kordagi Hiiumaal käinud. Ma tean, ma tean, täielikud tulnukad ja seda enam oli üllatus suur, kui kiirelt ja mugavalt me kohale jōudsime.

Eesti Paigad Liis ja Ben Tahkuna Forest House'is

Tahkuna Forest House puhkemaja perenaisega suhtlesime inglise keeles ja kenasti saab jutu aetud ka vene keeles ning tema soovituse peale ostsime praami piletid juba kaks nädalat varem ära. Piletid saab kenasti www.praamid.ee lehelt ehk siis minekuks Rohuküla-Heltermaa piletid ja tagasitulekuks Heltermaa-Rohuküla. Alustasime enda teekonda reede ōhtul peale tööd ning Tallinnast sadamasse sõit vōttis umbes poolteist tundi ja seejärel saime umbes sama palju praami peal rahulikult puhata ja järgmisteks päevadeks plaani pidada.

Hiiumaa on mõnusalt pisike, nii et erienvate looduskaunite kohtade külastamine on mugav ja mitte liiga palju aeganōudev. Kohale jōudes võtsime suuna Kärdla poole ja juba 20 minutit hiljem hüppasime Kärdla Selverist läbi, et kiire hommikusöök kaasa haarata. Parklas kohtusime ka meie võõrustajaga, kes meid kenasti otse majani eskortis - sõit kestis umbes 15 minutit. Tahkuna Forest House on Google Maps’is ka kenasti leitav, aga ikka on turvalisem tunne, kui esimesel korral kenasti kohale juhatatakse.

Ma pean ka mainima, et eriliselt mugav ja kergendav on teada, et kuigi majake on keset metsa, on toidupoed umbes 15 minutilise autosōidu kaugusel ehk ei pea tingimata kogu toidukraami koormat korraga planeerima ja ostma. Miks mitte sellel aastal veeta suvepuhkus just Eestis? Tahkuna Forest House'i hind sõltub väga sellest, mis hooajal ja kui pikalt seal peatuda, suvel on minimaalne broneeringu aeg 4 ööd, aga juunini on võimalikud ka lühemad külastused :) Mida pikemalt olla, seda soodsam on ühe ööpäeva hind.

Tahkuna Forest House magamistuba vaatega puhkemaja
Ah, ja see mets ja vaikus, seda ikka mandril naljalt ei leia, tavaliselt ikka kostub kuskilt maantee kōminat vms. Saarel aga on täielik vaikus ja tihe mets maja ümber kaitseb ka tuule eest ehk ka tuulisema ilmaga oli terrassil mōnus olla, ainult puude ladvad liikusid uinutavalt. Terrassil on olemas ka pisike laud ja toolid, kus soovi korral hommikukohvi nautida.

Mida kaasa vōtta?

Tahkuna Forest House’i omanikud on maja täiesti ise ehitanud ja tegu on väga kifti ja praktilise lahendusega - maja on väike, aga tubli ehk olemas on pisike avatud köök (olemas on nii pliit, külmkapp kui kohvi presskann, nōud-potid-pannid), dušširuum tualetiga, kui ka elutuba, kust avaneb nii ilus avar vaade otse metsale. Maja on üllatavalt hästi soojustatud, nii et radikatest õhkuv soojus püsib kenasti toas ja maja on soe aastaringselt. Õues on veel avar terrass ja ka pisike grilliplats, kus meie selle aasta esimene grill ka tehtud sai! Kohapeal on olemas ka Wifi, nii et väga sobiv koht ka kaugtööks.

Tahkuna Forest House puhkemaja kõõk ja elutuba, Eesti PaigadTahkuna Forest House puhkemaja elutuba, Eesti PaigadTahkuna Forest House puhkemaja vannitubaTahkuna Forest House vaatega magamistuba, Liis
Meie soovitus oleks külastada Tahkuna Forest House’i kahekesi, sest teisel korrusel on olemas just kahene voodi, aga trepi juures olevas eesruumis asub veel üks ühele inimesele mōeldud voodi ning all elutoas on pisike lahtikäiv diivan-voodi, mis on ka paras ühele, nii et soovi korral mahutab Tahkuna Forest House ka neli inimest. Perenaise sõnul käivad vahel külalised ka täitsa üksinda ja arusaadav, selles majas on hea hubane ka üksinda puhata ja enda akud taas täis laadida.

Tahkuna Forest House puhkemaja grill ja terrass, Ben
Kaasa soovitame võtta joogivett, kuna kraanivesi selles piirkonnas juua ei kõlba ja kindlasti ei tasuks unustada korralikku grillimaterjali! :)

Mida ette vōtta?

Nagu ma ka eelpool mainisin, on saarte eelis alati see, et erinevad sihtkohad on üsna lühikese sōidu kaugusel. Kōigest 5 minuti autosōidu kaugusel asub ilus puhas liivarand, kuhu me esimesel hommikul ka jalutama läksime.

Hiiumaa Tahkuna mererand, Liis ja Ben Eesti PaigadSealt sōitsime edasi Tahkuna tuletorni juurde, uudistasime veidi ringi - ma oleme varajased ärkajad, nii et kōikjal ootas ees inimtühi rand ja mets. Hiiumaal on veel teisigi vanu ja huvitavaid tuletorne - näiteks Kõpu tuletorn on Euroopa vanim endiselt töös olev tuletorn. Lisaks jääb tulevikus veel külastada Suuremõise loss ja Militaarmuuseum.

Üleüldiselt peab mainima, et seekord vedas meil erinevate sihtkohtadega - kõik olid maru head turvaliseks drooni lennutamiseks ehk Ben sai korralikult kätt harjutada. Soovitame soojalt algajatele droonihuntidele :)

Hiiumaa Tahkuna tuletorn majakas, Liis ja Ben Eesti Paigad
Hommikul kell 9 avanes meile ka selline lahe vaade, kus päike paistis täpselt Tahkuna majaka otsas:

Hiiumaa Tahkuna tuletorn majakas, Eesti PaigadHiiumaa Tahkuna tuletorn majakas ja mererand, Eesti PaigadKui Sa juba Tahkuna tuletorni juurde satud, soovitame kindlasti külastada ka Tahkuna kaitserajatisi ehk vahetult enne tuletornini jõudmist on metsas erinevad vanad kaitserajatised, mida ka meie uudistamas käisime ja kui Ben on tavaliselt väga uudishimulik igasuguste salakäikude ja koobaste suhtes, siis seekord olime me mõlemad liiga jänesed, et sisse kõndida.

Seejärel uudistasin Google Mapsis erinevaid lähedal asuvaid vaatamisväärsusi ja kōige rohkem jäi silma Kaibaldi liivik. Esiteks - "liivik"? Teiseks, tundus haruldane ning hea droonitamise koht ja taaskord - eriti, kui kedagi teist läheduses ei ole.

Hiiumaa, Kaibaldi liivik, Liis ja Ben, Eesti PaigadHiiumaa, Kaibaldi liivik, Liis ja Ben, Eesti PaigadHiiumaa, Kaibaldi liivik, Liis ja Ben, Eesti Paigad

Ideaalne minipuhkus looduses

Eesti Paigad Ben Tahkuna Forest House'is
Kokkuvõtvalt - üks ideaalne nädalavahetus looduses, täpselt see, mida meil kõigil hetkel vaja on, et enda energia taastada ja leida loodusest uut inspiratisooni ja motivatsiooni! Hiiumaa ja Tahkuna Forest House pakuvad seda kõike ja meie soovitus oleks peatuda seal vähemalt 2-3 ööd, siis on piisavalt aega kohanemiseks, ringi uudistamiseks, kui ka tōeliselt puhkamiseks.

Jälgi Tahkuna Forest House'i tegemisi Instagramis SIIN ja tee ka enda broneering Tahkuna Forest House Facebookis või Instagramis!

Rohkem meie puhkuste pilte ja story'sid näed meie Instagramis!